Pytania i odpowiedzi

Zagadnienia ogólne

  • Co to jest i do czego służy kantor internetowy?

    Kantor internetowy to platforma internetowa, która pozwala Tobie wymienić walutę nie wychodząc z domu. Wymiana waluty w kantorze internetowym odbywa się za pośrednictwem Twoich rachunków bankowych i rachunków bankowych kantoru.
  • Czy działalność kantoru internetowego jest legalna?

    Tak, DobryKantor.pl to działalność legalna. Właściciel serwisu DobryKantor.pl prowadzi także stacjonarne kantory wymiany walut, nad którymi nadzór sprawuje Narodowy Bank Polski.
  • Kto może korzystać z kantoru internetowego?

    Z serwisu DobryKantor.pl mogą korzystać osoby fizyczne, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne niebędące osobami prawnymi, którym ustawa przyznaje zdolność prawną. Jedyny dodatkowym wymogiem, który należy spełnić jest posiadanie przynajmniej jednego złotówkowego rachunku bankowego i przynajmniej jednego rachunku bankowego dla waluty obcej.
  • Czy kantor internetowy jest czynny 24h 7 dni w tygodniu?

    Wszystkie transakcje w naszym kantorze możesz wykonywać 24h 7 dni w tygodniu, jednak pamiętaj, że obsługa serwisu DobryKantor.pl pracuje w dni robocze od godziny 09:00 do 17:00 i tylko w tym czasie realizowane są Twoje dyspozycje złożone w naszym kantorze. Transakcje złożone poza godzinami pracy obsługi kantoru będą realizowane i akceptowane przez administratora serwisu w następnym dniu roboczym.

Rejestracja w kantorze internetowym

Bezpieczeństwo

  • Czy wymiana waluty za pośrednictwem DobryKantor.pl jest bezpieczna?

    Tak. Wszystkie transakcje finansowe są dokonywane za pośrednictwem platformy bankowej, a nie bezpośrednio na stronie internetowej kantoru. Ponadto informacje wymieniane między naszym serwisem a Twoją przeglądarką są całkowicie bezpieczne, ponieważ są szyfrowane certyfikatem SSL.
  • Czy moje dane osobowe będą bezpieczne?

    Twoje dane osobowe są całkowicie bezpieczne i wykorzystywane tylko i wyłącznie dla celów realizacji transakcji walutowych w serwisie DobryKantor.pl oraz za zgodą użytkownika dla celów informacji o istotnych zmianach w naszym kantorze. Dane naszych użytkowników zarejestrowane są także w Generalnym Inspektoracie Ochrony Danych Osobowych (GIODO).

Banki, rachunki, przelewy

  • Co to jest transakcja ekspresowa?

    Transakcja ekspresowa jest realizowana wtedy gdy wykonywany jest przelew między kontami w tym samym banku. Transakcja taka trwa od kilku minut do 3 godzin i najczęściej nie jest obarczona żadnymi kosztami.

    U dołu serwisu kantoru DobryKantor.pl przedstawiona jest zawsze aktualna lista banków, w którym posiadamy rachunki bankowe i tym samym możemy obsługiwać transakcje ekspresowe.
  • W ramach jakich banków można przeprowadzić transakcje ekspresowe?

    Transakcje ekspresowe realizujemy w ramach następujących banków i walut:
    • Alior Bank i Alior Sync - PLN, EUR, USD, GBP, CHF, SEK, DKK, NOK, CAD, AUD, JPY, RUB
    • Bank Pekao SA - PLN, EUR, USD, GBP, CHF
    • Raiffeisen Polbank - PLN, EUR, USD, GBP, CHF, SEK, DKK, NOK, CAD, AUD, JPY, RUB
    • Grupa mBank - PLN, EUR, USD, GBP, CHF, SEK, DKK, NOK, CAD, AUD, JPY, RUB
    • PKO BP i Nordea Bank - PLN, EUR, USD, GBP, CHF, SEK, DKK, NOK, CAD, AUD
    • Bank Zachodni WBK - PLN, EUR, USD, GBP, CHF
    • Bank Gospodarki Żywnościowej - PLN, EUR, USD, GBP, CHF, SEK
    • Millennium Bank - PLN, EUR, USD, GBP, CHF
    • ING Bank Śląski - PLN
    • Bank BPH SA - PLN, EUR, USD, GBP, CHF
    • Citi Bank Handlowy - PLN
    • BNP Paribas - PLN, EUR, USD, GBP, CHF, SEK
    Szczegółową tabelę obsługiwanych przez nas banków i walut znajdziesz także tutaj.
  • Czy mogę przesłać walutę z zagranicznego rachunku?

    Tak, w chwili obecnej kantor DobryKantor.pl obsługuje numery rachunków dla 76 poniższych krajów:
    • Albania
    • Andora
    • Arabia Saudyjska
    • Argentyna
    • Austria
    • Azerbejdżan
    • Bahrajn
    • Belgia
    • Bośnia i Hercegowina
    • Brazylia
    • Bułgaria
    • Chile
    • Chiny
    • Chorwacja
    • Cypr
    • Czarnogóra
    • Czechy
    • Dania
    • Emiraty Arabskie
    • Estonia
    • Finlandia
    • Francja
    • Gibraltar
    • Grecja
    • Grenlandia
    • Gruzja
    • Gwatemala
    • Hiszpania
    • Holandia
    • Hong Kong
    • Indie
    • Indonezja
    • Irlandia
    • Islandia
    • Izrael
    • Japonia
    • Kanada
    • Kazachstan
    • Korea południowa
    • Kostaryka
    • Kuwejt
    • Liban
    • Liechtenstein
    • Litwa
    • Luksemburg
    • Macedonia
    • Malezja
    • Malta
    • Mauretania
    • Mauritius
    • Meksyk
    • Monako
    • Mołdawia
    • Niemcy
    • Norwegia
    • Pakistan
    • Polska
    • Portugalia
    • Republika Dominikany
    • Rosja
    • Rumunia
    • San Marino
    • Serbia
    • Singapur
    • Stany Zjednoczone
    • Szwajcaria
    • Szwecja
    • Słowacja
    • Słowenia
    • Tunezja
    • Turcja
    • Węgry
    • Wielka Brytania
    • Wyspy Dziewicze
    • Włochy
    • Łotwa
    Aby dowiedzieć się więcej przejdź do działu przelewy zagraniczne.
  • Czy muszę być właścicielem rachunków bankowych, które zdefiniuję w swoim Panelu Klienta?

    Nie. W swoim Panelu Klienta możesz definiować nie tylko swoje numery rachunków bankowych, ale także numery rachunków bankowych należące do osób trzecich wraz z danymi osobowymi tych osób. Pozwoli to Tobie wykonywać w naszym kantorze transakcje z wykorzystaniem nie tylko swoich rachunków bankowych.

    Dzięki takiej możliwości możesz np. zasilić swój Portfel przelewem ze swojego konta bankowego, a po wymianie waluty zlecić przelew zwrotny na konto bankowe osoby trzeciej, np. kontrahenta czy kogoś z rodziny.

Informacje dotyczące Panelu Klienta

  • Co to jest i jak działa Mój Portfel?

    Mój Portfel jest miejscem, w którym zarządzasz swoimi środkami finansowymi przelanymi na konta kantoru DobryKantor.pl. Wszystkie pieniądze, które wpłacasz na konta naszego kantoru, natychmiast po otrzymaniu i zaksięgowaniu przelewu, widoczne są w Twoim Portfelu. Z poziomu Mojego Portfela możesz zarządzać wpłaconymi na nasze konta pieniędzmy dokonując ich wymiany na inną walutę lub wypłacając środki na swoje konto.
  • Co dzieje się ze środkami, które są w Moim Portfelu?

    Środki finansowe widoczne w Twoim Portfelu fizycznie znajdują się na rachunkach bankowych naszego kantoru i są całkowicie bezpieczne. Środki te nie są wykorzystywane do finansowania działalności kantoru, a jedynie do wykonania Twoich transakcji wymiany walut.
  • Dlaczego nie mogę dodać lub zmienić numerów rachunków bankowych w Panelu Klienta?

    Jeśli posiadasz jakiekolwiek środki finansowe w swoim Portfelu lub przynajmniej jedna z Twoich transakcji oczekuje na realizację, to zmiana oraz dodawanie rachunków bankowych w Twoim Panelu Klienta jest zablokowane. Jest to podyktowane względami bezpieczeństwa i eliminuje całkowicie możliwość kradzieży Twoich pieniędzy przez osobę, która mogła w jakiś sposób pozyskać dane logowania do Twojego konta w DobryKantor.pl.

    Aby dokonać modyfikacji swoich rachunków bankowych lub dodać nowy numer rachunku, musisz opróżnić swój Portfel i żadna z Twoich transakcji nie może oczekiwać na realizację.

Zawieranie transakcji i wymiana waluty

  • Jak często aktualizowane są kursy walut?

    Kursy walut na naszej stronie są wiarygodnymi danymi z rynku Forex, które aktualizowane są co 15 sekund. Do kursów walut dostarczanych z rynku Forex kantor dolicza niewielką marżę, a kwota końcowa prezentowana jest w tabeli walut na stronie naszego kantoru.
  • Jaka jest maksymalna kwota transakcji?

    Nie ma żadnych górnych ograniczeń w wysokości kwoty zawieranej transakcji, jednakże zgodnie z Ustawą o Przeciwdziałaniu Praniu Pieniędzy klient, który dokonuje transakcje o wartość przekraczającej równowartość 15.000 Euro dziennie, według średniego kursu NBP na dany dzień, musi przesłać na nasz adres e-mail czytelnie zeskanowany obustronnie dowód osobisty lub w przypadku firmy - dwa dokumenty potwierdzające rejestrację firmy - może to być: KRS, NIP, REGON lub wpis do rejestru ewidencji działalności gospodarczej.
  • Jak długo trwa transakcja wymiany waluty?

    Transakcja wymiany waluty trwa od kilku minut do jednej godziny, jeśli wykonywana jest tzw. transakcja ekspresowa. Transakcja ekspresowa ma miejsce wtedy, kiedy wykonywany jest przelew między dwoma kontami w tym samym banku. Jeśli przelew jest realizowany między kontami z dwóch różnych banków, to transakcja może potrwać od około 1 do 3 dni roboczych.
  • Czy można negocjować kurs wymiany?

    Nie. Kursy walut podane w naszej tabeli są bardzo atrakcyjne, dlatego nie podlegają negocjacjom i są równe dla wszystkich naszych klientów.
  • Czy mogę dokonać wymiany waluty, a kwotę po wymianie przelać na konto osoby trzeciej?

    Tak. Nasz system pozwala Tobie na definiowanie wielu właścicieli rachunków bankowych. Wystarczy więc, że w swoim Panelu Klienta zdefiniujesz dane osób, które będą brały udział w Twoich transakcjach, a następnie przypiszesz danej osobie odpowiednie numery rachunków bankowych (których dana osoba musi być oczywiście właścicielem) i już możesz dokonywać wymiany waluty z przelewem zwrotnym na konto osoby trzeciej.
  • Czy można dokonać anulowania dokonanej transakcji?

    Wykonane przez Ciebie transakcje wymiany waluty oraz wypłaty środków na Twoje konto bankowe są wiążące dla obu stron, zarówno dla kantoru jak i dla Klienta, dlatego nie podlegają one anulowaniu. Jeśli jednak wykonasz jakąś transakcję przez pomyłkę i chcesz ją wycofać, to prosimy o pilny kontakt z obsługą naszego kantoru. Jednocześnie podkreślamy, że jeżeli pracownik kantoru dokonał już przelewu na Twoje konto bankowe, to anulowanie takiej transakcji będzie niemożliwe.

    Natomiast jeśli wykonałeś na naszej stronie transakcję zasilenia Swojego Portfela, ale zrezygnowałeś z dokonania przelewu na nasze konto i w związku z tym chciałbyś ją anulować, to jest to możliwe w każdej chwili. W tym celu także prosimy o kontakt z obsługą naszego kantoru.
  • Czy mogę wycofać wpłacone środki (złotówki, walutę)?

    Tak, jeśli posiadasz jakieś środki finansowe w Swoim Portfelu to 24h 7 dni w tygodniu możesz je wypłacić na jeden ze swoich rachunków bankowych wykonując na naszej stronie transakcję wycofania środków z Portfela. Dyspozycje wycofania środków z Portfela dokonane poza godzinami pracy kantoru zostaną przez nas zrealizowane następnego dnia roboczego.
  • Czy mogę otrzymać jakieś potwierdzenie dokonania transakcji (faktura VAT, rachunek)?

    Działalność kantorowa jest zwolniona z podatku VAT, dlatego DobryKantor.pl nie wystawia faktur. Dowód kupna-sprzedaży wystawiamy w formie elektronicznych rachunków, które udostępniamy do samodzielnego pobrania w Twoim Panelu Klienta.

    Na życzenie klienta dowód kupna-sprzedaży możemy wysłać pocztą za dodatkową opłatą. W tym celu wyślij do nas mailem prośbę podając w treści numer transakcji, której dotyczy rachunek.